måndag 13 januari 2014

Gatujouren åtgärdar vattensamling cykelbana

Jag akutanmäler vattensamling på cykelbana till trafik Stockholm, som skickar gatujouren. Jag har tidigare dåliga erfarenheter av gatujourens egna beslut, men nu händer det saker. 



På Norr Mälarstrand i höjd med nr 54, är hela cykelbanan täckt med några centimeter vatten längs en lång sträcka, kanske 20 meter. Eftersom det ska frysa på till helgen riskerar det att bli ett buckligt is-landskap som är ofarbart för cykel. Jag ringer Trafik Stockholm och förklarar läget. Jag upplever att Trafik Stockholm numera är väldigt tillmötesgående i cykelärenden, en klar förbättring. De skickar gatujouren. Tidigare har gatujouren tagit egna beslut på plats, så jag är nyfiken hur det ska gå denna gång.

De har grävt en ränna så vattnet kan rinna undan, och cykelbanan har nu bättre framkomlighet. Tack till trafik Stockholm och till Gatujouren.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar